В месеца на българската писменост и култура бяха представени традиционни български вина и ястия с най-високо качество. Беше проведена демонстрация по дегустиране на вино от председателя на обществото г-н Таньо Шишков. Той обясни основните критерии и принципи за провеждането на сляпа дегустация. Прилагайки ги, представителите на медиите участваха в разпознаването на български вина. Подбраните деликатеси за събитието бяха производство на компанията „Димитър Маджаров – 2” ЕООД.
Акцент в събитието бяха ръчно изработени автентични носии и шевици от специалистите етнографи Стоян Маринов и Елена Драмова. Те разкриха тяхната символика и връзката им с представените ястия в духа на новото течение Gourmet of Sense (Гурме на сетивата).
Председателят на Българско гурме общество Таньо Шишков, главният готвач на Гранд Хотел София Жоро Иванов и главният технолог на „Димитър Маджаров – 2” ЕООД г-жа Юлия Маджарова се погрижиха за атрактивното гурме-представяне на избраните ястия: филе „Елена”, филе „Филиба”, роле „Трапезица”, краве сирене, козе сирене и биволско сирене.
Специалистите на Българско гурме общество налагат една нова култура, наречена Gourmet of Sense (Гурме на сетивата). Гурме културата е начин на живот, философия на съвременното общество. Една от задачите, която си поставят професионалистите, създаващи гурме аранжировките, е да доставят пълно удоволствие от дегустирането на презентираните продукти.