Легендарният им едноименен дебют буреносно завладява света с шизофреничен метал катарзис. Никой до този момент не е свирил хеви музика с толкова лични текстове и funked-out grooves, което мигновено им завоюва място в сърцата на фенове от цял свят. Третият им албум Follow the Leader (1998), обединява в едно хип-хопа и хеви метъла по начин, непознат и преди, и след това и съвсем логично утвърждава групата като новатори и създатели на един нов стил.
Много събития следват Follow the Leader, за да се стигне до началото на 2000 г., когато хеви метълът претърпява истински ренесанс, начело с Korn, разбира се. Slipknot, Staind, Disturbed и безброй други банди черпят вдъхновение от групата. Korn грабват и две награди Грами – за Най-добър видео клип с “Freak on a Leash” (Follow the Leader) и за Най-добро метъл изпълнение с “Here to Stay” (Untouchables, 2002, от който продават 35 милиона копия).
С The Path of Totality Korn отново повеждат хеви музиката към нови хоризонти. В албума групата си сътрудничи с дъбстеп гигантите Skrillex, Excision, Downlink, Noisia, Feed Me, 12th Planet и Flinch, а резултатът е хипнотичен хибрид от дъбстеп и метал. Музиката е тъмна, опасна и определено в стил „Корн”, прескачаща от полиритмична китара към драстични електро-дропс.
„Това е метъл от бъдещето”, разказва вокалистът Джонатън Дейвис. „Ние миксираме метъл и електронна музика, а не би трябвало да го правим. Още от самото начало винаги сме вървели срещу течението и постоянно експериментираме с музиката.”
Шефър потвърждава: „Човек трябва да бъде изтласкан от зоната си на комфорт, за да поеме риск. Ние имахме възможността да го направим, защото работихме с всички тези брилянтни артисти, но и защото предизвикахме самите себе си. Ние не спираме да се развиваме.”
През 2009 г. Дейвис започва да мисли за следващия проект на Korn. Като фен на електронната музика и DJ Дейвис дълго се рови из Beatport, за да се запознае с последните парчета на различни ъндърграунд дъбстеп артисти.
Манията му се засилва и след като разговаря с останалите членове на групата, Джеймс „Мънки” Шефър (James “Munky” Shaffer) [китара], Реджи „Филди” Арвизу (“Fieldy” Arvizu) [бас китара] и Рей Люциер (Ray Luzier) [барабани], четиримата се договорят да стъпят на нова почва и да включат дъбстеп в няколко трака. Дейвис кани дългогодишния фен на Korn и изгряваща звезда в електронната музика Skrillex да се присъедини към групата в студиото и работата стартира.
След само три часа се появява “Get Up!”. Korn пуска “Get Up!” на пазара през май 2011 г. и предизвиква истински пожар в интернет, продавайки над 200K дигитален даунлоуд, а песента веднага се превръща в химн на 21-ви век в духа на “Blind”.
Няма място за чудене. Korn си дават сметка, че трябва да направят цял албум, водени от тази муза. Бандата стартира записи с различни дъбстеп диджеи отново в домашното студио на Дейвис в Бейкърсфийлд и още преди да се усетят, единадесетте песни, включени в The Path of Totality, са готови.
„Целият процес на запис на този албум беше много различен”, добавя Филди. „Всъщност това е най-лесният и организиран албум, който някога сме правили. Получихме куп различни „подправки” от диджеите. Вместо да избираме китара или бас, а после да ги съчетаваме, ние се вдъхновихме от тези странни звуци и работихме около тях. Приложихме нов подход към стара формула.”
Относно текстовете, Дейвис също прави прогрес. Известен със своя сърце-трогателен интроспективен вербален екзорсизъм, певецът търси вдъхновение както в света около себе си, така и вътре в собствената си глава. „Подходих към текстовете по различен начин”, допълва той. „В този албум не пишех за себе си. Пишех за неща, на които съм свидетел, и за нещата, в които аз съм замесен. Гледам какво се случва вътре в ума ми.”
Вторият официален сингъл от албума, “Narcissistic Cannibal”, с участието на Skrillex и Kill the Noise, е идеален пример за това. Дейвис съчинява натрапчив и театрален рефрен върху усилващи се синтезатори, като в същото време започва бъгав хоп погребален марш. Всичко кулминира в едно от най-увличащите парчета в кариерата на групата. „Основните промени го правят толкова непредсказуемо!”, възкликва Шефър. „Това не е начинът, по който обикновено пишем песни, но въпреки това е доста хеви. Тази песен дава цялостна идея за албума.”
Дейвис разкрива: „Песента разказва как гледам хора, които са толкова нарцистични, че се самоунищожават. Всъщност се самоизяждат живи, заради собствения си нарцисизъм. Това е същината на историята.” И допълва: „Толкова много лоши неща се случват в живота, а аз отправям песента към Христос. Религията отнема цялата красота от това, което е бил Христос. Той е първата рок-звезда. Опитвам се да не съдя никого и да обичам всички. Гневът ми се излива в тази песен и сякаш гледаш как Исус кърви на кръста.”
После следва “Chaos Lives in Everything” – друг залп с участието на Skrillex. „Песента става садистична и моите вътрешни демони заговарят. Много хора влизат в битка, само за да гледат как други страдат.”, смее се Дейвис. „Хаосът живее във всичко. Всичко може да бъде хаотично.”
Korn впрягат хаоса по-добре от всякога във финала на албума с “Way Too Far” с участието на 12th Planet. „Това е единствената песен, в която става въпрос за мен.”, разкрива Дейвис. „Понякога просто прекрачвам границата. Детметъл ръмженето е като гласът в главата ми. Ако проблемът е незначителен, аз се разстройвам и правя неща, които го влошават. Мисля, че това се отнася за много хора.”
Да се захванеш с проект от такъв мащаб, който обхваща два жанра, е монументален момент за групата. Ето защо заглавието се оказва така уместно. Всъщност Дейвис се обръща към Шефър да даде идеи за името на албума. По време на полет до Азия, китаристът гледа документален филм за слънчевите затъмнения и така му хрумва фразата The Path of Totality. Веднага след като самолетът се приземява, Шефър споделя идеята си с Дейвис.
„Исках да намерим име, което да звучи сякаш е изкарано от друг свят.”, обяснява Шафър „Когато има слънчево затъмнение, върху Земята пада сянка. Луната трябва да е в една линия със Слънцето, за да се създаде тази безупречна сянка, която напълно покрива Слънцето, гледано от Земята. По същия начин, всички продуценти и артисти трябваше да се обединят точно в идеалния момент, за да хвърлят тези песни върху лента”. Дейвис продължава: „Просто всичко пасва в този албум, а ние успяхме да постигнем целта си. Това е прераждане.”
И наистина, възраждането на Korn започва с The Path of Totality. „Искам докато слушат този албум, хората да изживеят нещо звуково, което не са изживявали никога досега.”, казва Шефър. Дейвис повтаря в същия дух: „Искам да проправим нова пътека. Искам да променим нещата. Искам да правим неща, които не би трябвало да правим. Искам да създадем изкуство, различно и неотговарящо на никакви норми. Ние не направихме дъбстеп албум. Ние направихме Korn албум.” – Рик Флорино, октомври 2011 г.
SPIRIT of Burgas е най-мащабното музикално събитие в България, създадено и развиващо се по европейски стандарти. Първото издание на фестивала е през 2008 г., като от самото начало и до днес Община Бургас е съорганизатор на SPIRIT of Burgas, който се провежда под патронажа на кмета господин Димитър Николов.
SPIRIT of Burgas 2012 се осъществява с професионалната подкрепа на Калоян Лалев и 24/7 Event Company, Асен Якимов и Joker Media Rental и не на последно място Solar. Те са в основата на повечето промени в тазгодишния фестивал, както и на концептуалното му развитие в една по-модерна и атрактивна посока.
SPIRIT of Burgas е носител на следните музикални признания:
– 2008 – сред 15-те най-добри фестивали за Best European Festival на Yourope Festival Awards
– 2009 – сред ТОП 10 за Best Overseas Festival на UK Festival Awards
– 2009 – сред ТОП 20 на най-добрите фестивални дестинации в света, според иззданието The Times
– 2009 – програмата на фестивала е разпространена в европейската мрежа на MTV в 16 страни
– 2010 – номинация във финалната фаза на ТОП 10 за Best Medium Sized Festivals на първите награди European Festival Awards
– 2010 – сред ТОП 10 за Best Overseas Festival на UK Festival Awards
– 2011 – SPIRIT of Burgas е първият и все още единствен български музикален фестивал, който става част от европейската програма CEETEP (Central Eastern European Talent Exchange Program)
– 2012 – SPIRIT of Burgas е първият и все още единствен български музикален фестивал, който става част от европейската програма ETEP (European Talent Exchange Program)
Информация за билетите:
Промобилети:
SPIRIT of Burgas 3-day Full Festival Pass – 200 BGN
/SPIRIT of Burgas & Solar Dance Arena/
SPIRIT of Burgas 3-day Pass – 120 BGN
Solar Dance Arena @ SPIRIT of Burgas – 80 BGN
Старт на продажбите на промобилетите: 15 март 2012
Билетите са в продажба в мрежата на www.Eventim.bg