Начало » Автомобили » Какви са симптомите за смяна на ангренажен ремък?
Автомобили
Какви са симптомите за смяна на ангренажен ремък?
25 Ноември 2022 Infotech.bg | Коментари [0] Категория Автомобили
Работата на газоразпределителния механизъм е от ключова важност за правилното функциониране на двигателя в автомобила. Той се грижи за нормалното впръскване на горивната смес и освобождаването на отработените газове. Средство за задвижване на този агрегат, предавайки синхронно силата от коляновия към разпределителния, е т.нар. ангренажен комплект. Той също задвижва и водната помпа. Какво представлява и кога се сменя? Симптомите за износване и какви проблеми ще възникнат при неговото скъсване – споделят от онлайн магазин Maxcar. Освен самия ангренажен ремък, в комплект с него пристигат и всички придружаващи го ролки: обтяжна и паразитна. В пакета още присъства водна помпа, а в някои случаи и ремъчен обтегач, заедно с демпер. Най-често използвани видове днес: зъбни, клинови и поликлинови. Последните два са по-рядко срещани, тъй като не осигуряват достатъчна надеждност. Смяната при 8 клапановите двигатели се извършва приблизително на 50 000 км, а за 16 клапановите – на 40 000 км. Разпознаването само на един от изброените по-долу симптоми за износване може да е причина за спешно посещение на сервиз за диагностика и евентуална смяна на целия комплект: неравномерна работа на празен ход – ремъкът в ангренажния комплект обичайно е назъбен, което позволява прецизното му зацепване с ролките. Ако някои от тези зъбци се износят и липсват, настъпва разместване и нарушаване на синхрона; прекъсване при запалването – бързината за възпламеняване на горивната смес в цилиндрите е пряко свързана с газоразпределителния механизъм. При износване на зъбците се наблюдава ненавременно отваряне и затваряне на цилиндрите; дим от ауспуха – значителното увеличаване на пушека може да е следствие от нарушения синхрон в движението на буталата и отварянето, и затварянето на отводите за отработените газове в горната част на всеки цилиндър; повреда на бутала и клапани – пълното скъсване на ангренажния ремък може да доведе до скъпи и сложни ремонти. Нарушава се синхронизацията между коляновия и разпределителния вал, тъй като последния спира да се върти. Клапаните и буталата в цилиндрите се удрят и възниква деформация и повреда. За начало, отстранете предпазния капак, който при отделните марки и модели коли е различен. Направете визуален оглед на синхронизиращия елемент. Представлява каучуков ремък с подсилени във вътрешността му кордови нишки. При наличие на пукнатини и видими конци означава, че спешно трябва да се направи смяна на целия комплект. Частичната или пълна липса на зъбци също е предпоставка да се обърнете към сервиза. Проверете степента на обтегнатост и ако е прекалено хлабав се изисква притягане.Какво е ангренажен комплект?
Какви са причините за неговата смяна?
Как самостоятелно да проверите състоянието на ангренажния комплект?
Прочетено: 491 пъти
Още от същата категория
- Как да разберем, че е време да сменим акумулатора?
- Автомобилни амортисьори – какво представляват и кога да ги проверите
- Какви столчета за кола се търсят най-много
- Какви инструменти е добре винаги да носим в колата
- Hyundai i20 е оценен като най-добрия компактен автомобил за 2019
- Нямате ключ за автомобила - няма проблем
- INFINITI измерва емоцията от шофирането
- Infiniti QX30 - любима марка на Поли Генова и Васил Найденов
- Големият quattro модел - Audi Q7 дебютира предпремиерно в България
- Новото PORSCHE с дизайн MARTINI ® RACING